رابرت فراست، شاعر آمریکایی، معتقد است “خانه همان جایی است که وقتی قرار است به آن برگردیم، همه اجزایش آدم را به سمت خودش می کشد.” سویه های معنوی را اگر کنار بگذاریم، قطعا یکی از این اجزایی که آدم را به سمت خانه اش می کشاند، سلیقه ای است که در چیدمان اجزای خانه به کار گرفته شده است. این چند قدم را بردارید تا به یک دکوراسیون مناسب و در عین حال شخصی دست پیدا کنید.

۱- از نصب تابلو کوچک روی دیوارهای بزرگ اجتناب کنید. با این کار  از ارزش اثر هنری کم می شود و نیز دیوار خانه کوچک به نظر می رسد.

تابلوهای هنری باید دو سوم پهنای دیوار را پوشش دهند تا بشود آنها را یک عنصر دکوراتیو به حساب آورد. اگر در شرایطی تصمیم به نصب تابلوی کوچک داشتید باید تعدادی از آنها را در کنار هم نصب نمایید…

۲-اگر می خواهید دیوارهای اتاق تان مرتفع به نظر بیاید، از چندین تابلوی عمودی در کنار هم استفاده نمایید. اگر دوست دارید دیوارهای اتاق تان پهن و طولانی به نظر بیاید، چندین تابلوی افقی را در کنار هم قرار دهید  این یکی از قوانین دکوراسیون داخلی به شمار می رود.

۳-  نور می توانند روی رنگها تاثیر بگذارند. برای مثال، نور زرد مقداری گرما و زردی به رنگ اضافه می کند. در مقابل، نور سفید، باعث اضافه شدن کمی رنگ آبی به دیگر رنگ ها می شود.

قبل از شروع رنگ آمیزی نهایی، از علاقه تان به رنگ مورد نظر مطمئن شوید. شاید بد نباشد که آن را در جای کوچکی امتحان کنید و زمانی که از شدت روشنی، تیرگی و یا درخشندگی رنگ اطمینان حاصل کردید آن را برای کل دیوارها به کار ببرید.

بهتر است امتحان رنگ را در زیر همان نوری انجام دهید که بیشترین زمان را با آن سپری می کنید..

۵-  استفاده از تابلوهای نقاشی به هماهنگی و زیبایی خانه بسیار کمک می کنند، ولی به هنگام نصب این تابلوها باید در نظر داشت که در ارتفاعی بالاتر و یا پایین تر از حد تعریف شده قرار نگیرند.
حد تعریف شده نصب تابلوها در حقیقت همان میانگین قد افراد بزرگسال خانواده است، یعنی در فاصله ای مابین ۱۵۸ تا ۱۷۰ سانتیمتر از کف زمین.
اگر قصد دارید مجموعه ای از تابلوها را روی دیوار به نمایش بگذارید، می توانید این دامنه را به ۱۳۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر گسترش دهید.

۶-  اگر می خواهید اتاق ها بزرگتر از حد واقعی به نظر برسند، از رنگ های روشن و درخشنده استفاده نماید. برعکس، اگر فضای وسیعی در اختیار دارید و می خواهید که کوچک تر به نظر برسد، از رنگ های تیره استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *