در هر خانه‌ای قسمتی که چیدمان و دکوراسیون آن اهمیت ویژه ای در بین سایر قسمت های خانه دارد قسمت پذیرایی و نشیمن خانه است زیرا قرار است بیشتر گپ و گفت ‌ها و دورهمی ها و مهمانی ها در این قسمت برگزار شود و معمولا وسایل گرمایشی و سرمایشی هم در این قسمت از خانه قرار دارد و بیشتر وقت تمام افراد خانواده در قسمت پذیرایی و نشیمن می گذرد.
همین مسئله اهمیت این را نشان می دهد که چیدمان دکوراسیون داخلی منزل شما در قسمت پذیرایی و نشیمن می تواند تا چه حد حائز اهمیت باشد.

 در صورتی که شما سبک مدرن را برای خانه خود انتخاب و از مبل های راحتی برای دکوراسیون اتاق نشیمن استفاده کرده باشید می توانید یک محیط خیلی مناسبی برای استراحت و رهایی از تنش های روزمره خود داشته باشید و اگر سبک کلاسیک یا سلطنتی را انتخاب کرده اید، خانه ی شما همیشه آماده ی برگزاری هر نوع مهمانی خواهد بود.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون پذیرایی مدرن

یکی از پرطرفدارترین انواع سبک های طراحی، سبک مدرن می باشد.
به نظر شما به کارگیری چه فاکتورهایی در طراحی دکوراسیون مدرن سالن پذیرایی حائز اهمیت می باشد؟
انتخاب المان هایی مانند مبلمان، پرده و المان های تزئینی می تواند در اجرای اتاق پذیرایی مدرن به شما کمک کند.

از دیگر عوامل تاثیرگذار در این زمینه می توان به انتخاب رنگ اتاق پذیرایی اشاره کرد. در طراحی سبک مدرن استفاده از رنگ های خنثی جایگاه ویژه ای دارد. در کنار انتخاب رنگ مناسب، استفاده از سیستم نورپردازی مناسب نیز می تواند تاثیرگذار باشد.
در کنار هم قرار گرفتن این فاکتورها می تواند فضایی مدرن برای شما به ارمغان آورد.

نورپردازی در دکوراسیون

نورپردازی در دکوراسیون

بهترین رنگ مناسب پذیرایی کوچک

برای طراحی داخلی یک پذیرایی کوچک باید در انتخاب رنگ ها دقت کافی داشته باشید زیرا انتخاب رنگ اشتباه، به راحتی می تواند فضای شما را کوچک تر از آن چیزی که هست نشان داده یا باعث دلگیر و تاریک به نظر رسیدن آن شود.
بنابراین بهتر است که رنگ های خنثی مانند خاکستری، خاکی و سفید را به عنوان رنگ اصلی فضا در نظر گرفته و در صورت نیاز به رنگ های دیگر از مبلمان، پرده ها، فرش و اکسسوری هایی مانند کوسن ها کمک بگیرید.

دکوراسیون داخلی پذیرایی

دکوراسیون داخلی پذیرایی

دکوراسیون سالن پذیرایی بزرگ

بدون شک طراحی فضای بزرگ نسبت به فضای کوچک آسان تر بوده و امکان استفاده از انواع ایده پردازی ها در آن وجود دارد.
آن چه که در طراحی اتاق پذیرایی بزرگ باید به یاد داشته باشید، حفظ انسجام در فضای اتاق می باشد.
انتخاب رنگ هایی که در کنار یکدیگر تطبیق پذیری مناسبی ایجاد می کنند، می تواند در ایجاد انسجام در اتاق نشیمن به شما کمک کند.

برای مثال رنگ پرده، مبلمان و فرش باید با یکدیگر تطبیق پذیر باشد. در طراحی اتاق پذیرایی بزگ می توانید از انواع مبلمان استفاده نمایید و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. عمق بخشی به فضای سالن پذیرایی از دیگر نکات مهمی است که باید در نظر داشته باشید.
به این منظور می توانید از فرش یا کوسن های الگودار استفاده نمایید.

استفاده از فرش نه تنها باعث القای گرما به فضای اتاق می شود، بلکه می تواند به فضای اتاق عمق ببخشد. استفاده از کوسن های الگودار، در جهت تزئین مبلمان مورد استفاده قرار گرفته و در زیبایی و عمق بخشی به آن نیز نقش دارد.

از دیگر ایده هایی که می توان در طراحی اتاق پذیرایی بزرگ مورد استفاده قرار داد، تقسیم بندی فضای اتاق می باشد. ایده های زیادی در این زمینه وجود دارد. برای مثال برای انجام این کار می توان از شلف و پارتیشن استفاده کرد.
استفاده از یک فرش نیز می تواند به تقسیم بندی فضای اتاق کمک کند.

سادگی کف را فراموش نکنید

زمین و کف ساختمان هم نقش مهمی در زیبایی محیط دارد. مانند دیوارها، کف هم باید ساده و خنثی باشد؛ این‌گونه عناصر مهم دیگر مانند مبلمان، کارهای هنری و مانند آن بیشتر به چشم می‌آیند.

درصورت استفاده از فرش، طرحی ساده با رنگ‌هایی مشابه کف انتخاب کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *