مزایا آشپزخانه جزیره‌ای

محبوبیت آشپزخانه‎‏های جزیره‎ای باعث شده است که طراحان داخلی انواع شکل و طراحی‎های کانتر را برای شما عرضه نمایند.

در مورد فضاهای کوچک این سبک طراحی می‎تواند بسیار مفید واقع شود. اگر شما فضای زیادی برای جداسازی محلی برای تهیه غذا و سرو آن ندارید، می‎توانید با کمک کانتر آن‌ها را با هم ترکیب کرده و از دکوراسیون داخلی منزل خود بهترین استفاده را داشته باشید.

یک مزیت دیگر آشپزخانه‎های جزیره‌ای تنوع و زیبایی کانترها می‎باشد که می‎تواند رنگ و روح تازه‎ای به دکور شما دهد. شما می‎توانید از انواع رنگ‎های تیره و روشن برای آن استفاده کنید و حس طراوت و زندگی را در محیط زندگی‎تان جاری سازید.
مطمئن باشید که رنگ‌های جسورانه باعث می‎‏شوند طراحی‌ شما بیشتر به چشم آید و همه متوجه تغییر دکوراسیون‎تان بشوند. همینطور شما می‎توانید با استفاده از رنگ و مواد متفاوت کانتر نسبت به کفپوش، تضاد جالبی را در فضای آشپزخانه‎تان بسازید.

با همه‎ی این اوصاف بیشتر طراحان داخلی معتقدند که این سبک طراحی آشپزخانه بیشتر برای فضاهایی با اندازه مناسب کاربرد دارد و در فضاهای بزرگ دست‌و پا گیر و در فضاهای کوچک ناخوشایند خواهند بود. به همین دلیل توصیه می‎کنیم که قبل از هر اقدامی با یک طراح داخلی در مورد طراحی آشپزخانه‎تان صحبت کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

انواع کانتر

خوشبختانه امروزه وجود مواد و متریال‎های مختلف باعث طراحی‎های جالبی از کانترها شده است که در نوع خود بسیار منحصربفرد می باشند. شما در انتخاب و طراحی نوع کانتر هیچ محدودیتی ندارید و می‎توانید متناسب با سلیقه و دکوراسیون خود از انواع کانتر چوبی، استیل، سنگی، بتن، روی و یا از ترکیب آن‎ها با هم استفاده کنید.

فقط در هنگام انتخاب کانتر باید طرح کلی آشپزخانه را در نظر بگیرید تا دکوراسیون هماهنگ و منسجمی بسازید. در مورد آشپزخانه‎های کلاسیک بهتر است که از چوب و با کنده‎کاری‎های مخصوص استفاده کنید.

حتی امروزه کانترهای متحرک نیز طراحی شده‎اند که به راحتی در فضای آشپزخانه جابه‌جا می‎‏شوند. در این نوع کانترها دیگر امکان جاسازی اجاق گاز و سینگ ظرفشویی وجود ندارد و فقط شما می‎توانید از آن به عنوان میز ناهارخوری و کابینت‎ برای ذخیره‎سازی ظروف در خانه استفاده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *