دکوراسیون داخلی در واقع همان خلق فضاست، فضایی که در عین زیبایی و اثرگذار بودن کارایی لازم را نیز داشته باشد. طراح با ترکیب اصول و ارکان تخصصی معماری داخلی با حس زیبایی شناسی، فضایی را ایجاد می‌کند که معرف هویت، نیاز، درک و خواسته‌های طرف مقابلش است.

طراحی داخلی به مجموعه ای از کارها که در جهت استفاده درست از تمامی بخش‌های داخلی و یا ایجاد تغییراتی در شکل و ظاهر فضاهای داخلی صورت میگیرد که این تغییرات هم از نظر ظاهری و هم از نظر چیدمان و عناصر تشکیل دهنده و حتی نور و رنگ آن ایجاد میشود .

هدف از طراحی دکوراسیون داخلی ارائه کردن راه حل‌هایی متدبرانه و استفاده بهتر ساکنان از محیط است تا با توجه به نوع کاربری ساختمان فضایی مناسب به وجود آید.

در واقع طراحی داخلی، حرفه ای است که در آن محیط های داخلی ساخته شده در چهار چوب سازه‌ها و با خلاقیت و تکنیک‌های ویژه کاربردی می شود.

بالا بردن سطح آگاهی و کیفیت زندگی ساکنین در غالب زیبایی طلبی راه حل هایی کاربردی هستند. طرح هایی که برای اجرای دکوراسیون منزل ارایه میشود باید پاسخگوی نیازها و هماهنگ با آنها انجام شود و اصول و واقعیت هایی که در محیط اطراف وجود دارد را نمایان تر سازد.

پروسه ی طراحی داخلی منزل از یک روش و قاعده ی دنباله دار پیروی میکند که شامل تحقیق و تجزیه تحلیل بایدها و نبایدهای پروژه و استفاده از هنر و خلاقیت در جهت رفع احتیاجات و نیازهای کارفرما است که بدین صورت موجب میشود یک پروژه ی طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی با موفقیت به پایان برسد.

شرکت معماری کیادکور با تکیه بر گروه طراحی و اکیپ‌های اجرایی با تجربه که به صورت تخصصی در بخش طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل در حال فعالیت هستند و با بروز رسانی دایم اطلاعات و مشاوره های در تناسب با شرایط کار  و ارایه کردن انواع کالا ها و متریال های مورد نیاز شما و احترام گذاشتن به خقوق کارفرمایان خود هم از نظر کیفیت کار و هم از نظر برنامه زمانبندی سعی در جلب رضایت خاطر مشتریان خود را دارد و در تمامی مراحل زیر به بهترین صورت وظیفه خود را انجام می دهند:

  1. بازسازی منزل و نوسازی ساختمان
  2. دکوراسیون داخلی
  3. تخریب ساختمان و اجرای تاسیسات ساختمان
  4. برق کاری و گچ کاری
  5. اجرای کناف سقف و دیوار
  6. نقاشی ساختمان و اجرای پتینه
  7. کاغذ دیواری
  8. لمینت
  9. اجرای کابینت
  10. بنایی ساختمان و ایزوگام

دکوراسیون داخلی منزل

دکوراسیون داخلی منزل شامل تمامی اجزای داخلی یک ساختمان از قبیل دکوراسیون اتاق خواب، دکوراسیون نشیمن و پذیرایی، دکوراسیون آشپزخانه و دکوراسیون سرویس و حمام می‌باشد.

دکوراسیون داخلی منزل از عناصر و المان‌های متفاوتی برخوردار است که توجه به هر کدام از اهمیت بسزایی برخوردار است، برای طراحی دکوراسیون منزل لازم است در ابتدا به اصول منطقی و اصلی دکوراسیون داخلی توجه کرد.

هماهنگی و هارمونی در تمامی عناصر از قبیل رنگ، نور و نورپردازی، بافت، فرم و بخش های ثابتی همچون دیوار، سقف‌ و کف‌ می بایست در اوج خود باشند تا فضایی دلنشین و مسحورکننده خلق نمایند.

یک دکوراسیون ساده و کم‌هزینه نیز می‌تواند بسیار مجذوب‌کننده و چشم‌ نواز باشد در صورتیکه از اصول معماری داخلی بدرستی تبعیت کند.

در دکوراسیون داخلی منزل، هر یک از قسمت‌ های خانه را می‌توانیم به سبکی مجزا و متفاوت آراسته نماییم که البته بستگی به نوع سلیقه و دیدگاه هنری هر فرد دارد، به عبارتی دیگر می‌توانیم در طراحی منزل خود از سبک گلچین‌گرایی پیروی کنیم.

در ادامه از کلیدی ترین عناصر در دکوراسیون داخلی میتوان از جادوی رنگ یاد کرد، رنگ ‌ها به فضا روح می‌بخشند، می‌توانند فضا و محیط را گرم و صمیمی و آرام بسازند یا برعکس، محیطی بی‌روح غم‌افزا و کسل‌کننده بسازند، رنگ‌ها تاثیر مستقیم روانی بر ذهن و جان انسان دارند .

در دایره رنگ‌، هر یک از رنگ‌ها معنا و مفهوم خاصی دارند و دارای تاثیر متفاوتی هستند که بهتر است در دکوراسیون منزل با توجه به روحیات و نگرش فرد، انتخاب شوند، رنگ‌ها بعد دهنده و حجم‌دهنده هستند و فضا را متغیر نشان می‌دهند.

نور و نورپردازی نیز بسیار مهم و حیاتی است چراکه نور، قدرت درک بصری را افزایش داده و به اشیاء، بعد و فرم و شکل می‌بخشد. نورپردازی سبب می‌شود واقعیت اشیاء نمایان گردد و نشاط و انرژی خاصی به فضا بخشیده شود.

نوع پوشش دیوارها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. برای تزیین دیوارها می‌توانیم از متریال متفاوتی استفاده کنید که بسته به سبک و نوع دکوراسیون منزلنان دارد برای این منظور می توانید از پیشنهادات طراح خود استفاده نمایید.

نوع، شکل و فرم سقف‌ها نیز مهم است زیرا می‌تواند به فضا بعد و هویت ببخشد. انتخاب کف‌پوش‌ مناسب را نیز فراموش نکنید و در آن دقت کافی کنید.

در اصل کنار هم قرار گرفتن صحیح این عناصر در کنار یکدیگر، چالشی مهیج است که می‌تواند فضایمان را به طور کل متحول و دگرگون سازد و محیطی باشد که رافع خستگی های روحی و جسمی تان باشد.

برای داشتن فضایی منحصر بفرد و جذاب می توانید از شرکت کیادکور جهت طراحی و اجرای دکوراسیون منزلتان بهره مند شوید.

 

برای دریافت مشاوره رایگان با تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *