کاغذ دیواری

اگر قصد انتخاب ظاهری جدید برای اتاق خود دارید بیش از “نقاشی کردن”! می خواهید زیبایی اتاق چند برابر باشد. اگر به کاغذ دیواری به عنوان پوششی برای دیوارهای خود فکر می کنید، به زودی متوجه خواهید شد که امکانات بی پایان در این دیوارپوش همه کاره وجود دارد.

فقط زمان کوتاهی در فروشگاه کاغذ دیواری صرف کنید می توانید گزینه های کاغذ دیواری موجود بازار را از قیمت بسیار کم تا بسیار بالا پیدا کنید.
هنگامی که نوبت به الگوها، رنگ ها و کیفیت می رسد می توانید چندین روز را صرف دیدن همه چیزها بکنید و هنوز هم دقیقا آنچه را که می خواهید پیدا نکنید، فقط به این دلیل که انتخاب ها بسیار متنوع هستند.

انواع کاغذ دیواری

کاغذ دیواری های موجود در بازار در دو گروه ایرانی و خارجی قابل تفکیک است. کاغذ دیواری ایرانی معمولاً غیر قابل شستشو هستند. اما کاغذ دیواری های خارجی قابل شستشو و با دوام تر هستند. تقسیم بندی کاغذ دیواری از لحاظ طرح شامل کاغذ دیواری برجسته، کاغذ دیواری ساده، و کاغذ دیواری طرح دار و پوستر دیواری می باشند.

انواع جنس کاغذ دیواری

کاغذ دیواری کاغذی ( PAPER ) 

این نوع کاغذ دیواری بسیار نازک و غیر قابل شستشو میباشد و با چسب کاغذدیواری نصب میشود ، این نوع جنس کاغذ دیواری در مدت زمان 1 تا 3 سال عمر مفید دارند جنس این نوع کاغذ دیواری بسیا نازک بوده م به راحتىیی پاره مشود و تنها مزیتی که نسبت به کاغذ دیواری های دیگر دارد قیمت ارزان آن میباشد.

کاغذ دیواری پی وی سی با روکش وینیل

این نوع کاغذ دیواری بادوام، قابل شستشو و ضد خش میباشند که یکی از مزیت های اصلی این نوع به سختی پاره شدن آن است و مدت زمان دوام این نوع کاغذ دیواری 3 تا 5 سال عمر مفید است ابعاد این نوع جنسکاغذ دیواری از 5 متر مربع تا 16 متر مربع در بازار وجود دارد.

کاغذ دیواری نانوون

این نوع کاغذ دیواری با تکنولوژی نانو ساخته شده علاوه بر ویژگی های قابل شستشو و بادوام بودنش تکنولوژی خاصی در ساخت آن به کار رفته است که ضد دوده ، کثیفی وضد حساسیت هستند و مقاوم در برابر نور خورشید.

کاغذ دیواری الیاف طبیعی

این نوع کاغذ دیواری از کیفیت بالایی برخوردار است و بسیار کمیاب میباشد جنس این کاغذ دیواری از الیاف طبیعی است و ساختار آن از چوب طبیعی و کاملا سازگار با محیط زیست و یکی از مزیت های اصلی این جنس کاغذ دیواری این میباشد که تمامی ویژگی های قابل شستشو بودن را دارا میباشد.

ویژگی کاغذ دیواری مرغوب

از ویژگی‌های کاغذ دیواری‌های مرغوب می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • روکش سطح فوقانی از نوع وینیل Vinyl بوده و وزن وینیل بکار رفته در آن بین ۳۰۰ الی ۴۵۰ گرم در هر متر مربع می‌باشد.
  • قابلیت شست‌و‌شوی کامل حتی با مواد شوینده خانگی است.
  • مقاومت بسیار بالا در برابر کشش و گسیختگی و جهت استفاده روی دیوار‌های Dry wall بسیار مناسب است.
  • کاملا ضد آلرژی و هایژنیک است و بو و گردو غبار را به خود جذب نمی‌کند.
  • پس از نصب و اجرا سطحی کاملا بدون درز را ایجاد می‌کند.

۱۰ واقعیت جالب درباره کاغذ دیواری

1. در اتاق پذیرایی ترجیحا از کاغذ دیواری استفاده کنید که در آن از براده‌های چوب، خرده‌های فلز و موادی مثل پی‌ وی‌ سی به کار رفته باشد. چنین پوششی در ضمن رسمی بودن، مقاومتش نسبت به سایر پوشش‌ها بیشتر است.

2. در تعیین کاغذ دیواری اتاق بچه‌ها می‌توانید از طرح‌های متنوع عروسکی و رنگ‌های شاد و درخشان کمک بگیرید.

3. با استفاده از طرح‌های عمودی و با فاصله، می‌توانید دیوارها را بلندتر جلوه داده و این حسی را القا کنید که انگار سقف در فاصله‌ای مرتفع‌تر از ارتفاع واقعی‌اش قرار گرفته است.

4. با استفاده از طرح‌های افقی، می‌توانید خانه را وسیع‌تر و پهن‌تر از آنچه هست، نشان ‌داده و در عین حال، سقف را به کف نزدیک‌تر نشان دهید.

5. با استفاده از طرح‌های شلوغ و گُل‌دار، می‌توانید فضا را کوچک‌تر نشان دهید.

6. با استفاده از طرح‌های قطری و زیگزاگ، می‌توانید محیط را زنده‌ و پویا جلوه ‌دهید. چنین طرح‌هایی به عنوان طرح‌های انرژی‌زا شناخته می‌شوند.

7. یادتان باشد که اگر الگوی کاغذ دیواری‌تان خیلی نزدیک به هم و مرتب در خطوط افقی و عمودی قرار داشته باشد، پوشش دیوارتان بر جلوه محیط غلبه خواهد کرد، به نحوی که مبلمان و وسایل داخل اتاق کمتر دیده می‌شوند.

8. یادتان باشد که هماهنگی بین بافت کاغذ دیواری و دیگر زیر مجموعه‌ های مبلمان بسیار مهم بوده و بهتر است که این اقلام را در یک طیف رنگی و یا مکمل یکدیگر انتخاب کنید.

9. بهتر است قبل از انتخاب کاغذ دیواری، از تاثیر رنگ‌ها بر محیط و موارد استفاده‌شان در مکان‌های مختلف آگاهی داشته ‌باشید. رنگ‌ها حتی اگر با الیافی طبیعی و در قالب کاغذ دیواری هم باشند تاثیر زیادی بر محیط می‌گذارند. باید توجه کنید که طرح و رنگ کاغذ دیواری باید با روحیه اعضای خانواده متناسب باشد چون هر کدام از آنها حس متفاوتی را به محیط القا ‌می‌کنند.

10. از رنگ‌های درخشان بهتر است که در اتاق کودکان استفاده کنید. این رنگ‌ها موجب ایجاد انرژی و هیجان در کودکان می‌شود. به‌طور معمول رنگ‌های درخشنده با رنگ سفید رقیق می‌شوند.

برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *