محوطه سازی فضای سبز و طراحی فضای سبز

محوطه سازی فضای سبز خانه چیست؟

بنابه تعریف کلی، محوطه سازی فضای سبز، بر روی محیطی از ملک صورت می گیرد و شما می خواهید فرم ظاهری آن را از لحاظ زیبایی شناسی و کاربردی بهبود ببخشید.

محوطه خانه تان، همه آن فضایی است که در بیرون خانه تان قرار دارد و اولین چشم اندازی است که بیننده در ابتدای ورود به خانه تان ممکن است با آن مواجه شود.

گذشته از اهمیتی که برای افراد بیننده دارد، اگر می توانید فضای بیرونی و محوطه خانه تان را ببینید، پس باید زیبایی آن برای تان اهمیت داشته باشد.
اگر به تازگی صاحب خانه ای با محوطه بیرونی و یا حیاط پشتی شده اید، پیشنهاد ما برای شما در قدم اول، تهییه لیستی از کارها و تغییراتی است که دوست دارید برای محوطه خانه تان انجام دهید ودر کنار آن، لیستی از کارها و تغییراتی که محوطه خانه تان به آن احتیاج دارد.در مورد لیست دوم، می توانید از یک پیمانکار نیز مشورت بگیرید. در نهایت، با بررسی دو لیست و مشورت نهایی، می توانید تغییرات نهایی و بازسازی های لازم را پیدا کنید.اولین سوالی که برای محوطه سازی فضای سبز خانه تان باید از خود بپرسید، میزان یکپارچگی و هماهنگی مورد نظر شما، بین فضای داخلی خانه و محوطه خانه تان، است.این مسئله می تواند از سبک محوطه سازی تا جنس پوشش گیاهی داخل و بیرون خانه تان را در بر بگیرد. ازآنجایی که محوطه خانه جزو فضاهایی نیست که در اولویت اول تغییرات بعدی شما قرار بگیرد، در مورد این مسائل به خوبی فکر کنید. برای مثال، شاید یک محوطه درن و امروزی بسیار شیک به نظر برسد، اما آیا با سبک سنتی داخل خانه تان هماهنگی دارد؟ مسئله بعدی، محل قرار دادن درختچه ها و تنظیم عناصر فضای سبز محوطه خانه تان است. فقط انتخاب نوع پوشش گیاهی مهم نیست، بلکه محل قرارگیر آن ها هم مهم است. یک چیدمان مناسب می تواند به تعدیل دما و ایجاد سایه مناسب و مهم تر از همه، کاهش انرژی مصرفی برای متعادل سازی دما، کمک کند.مورد بعدی، بودجه ای است که برای محوطه سازی خانه تان می خواهید در نظر بگیرید. به میزان تغییرات الزامی و اساسی که می خواهبد ایجاد کنید و بودجه ای که مد نظر دارید توجه کنید. با کمی برنامه ریزی، می توانید محوطه خانه تان را به زیبایی طراحی کنید.

در ادامه چند نمونه از وسایل و عناصر تزیینی را برای شما لیست کرده ایم:

  • چمن
  • درختچه
  • درختان گلدار
  • سنگ های تزیینی
  • موزاییک کاری مسیر رفت و آمد
  • نرده ها
  • چشمه و آبنمای مصنوعی
  • باکس های کاشت گل
  • عناصر نورپردازی محوطه خانه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *