باریسول نوعی ورق قابل انعطاف با ترکیب 95 درصد پی وی سی غیر قابل اشتعال و پنج درصد پلاستیک است که بوسیله حرارت کنترل شده در فضای مورد نیاز تثبیت می­ شود. ورق های باریسول بر خلاف سایر سقف های کاذب سنتی تنها از طریق محیط یا دیواره ها سازه نصب می شود. نصب سریع، آسان و ایمن باریسول بوسلیه ریل های آلومینومی صورت می گیرد. در صورتی شرکت باریسول یک شرکت فرانسوی است که مبدع این فناوری جدید در زمنیه سقف های جدید چند لایه کششی است که نزدیک به 50 سال سابقه اجرایی دارد.

آسمان مجازی (باریسول)

آسمان مجازی (باریسول)

سقف های باریسول که به نام سقف های کشسان یا سقف های کششی نیز  معروف است اولین بار توسط این شرکت اختراع و به تولید انبوه رسید و به تدریج به برند و محصول ثابت این رده کاری تبدیل شد. ورق های باریسول در حال حاضر در شرکت های مختلف با اسم و برندهای متفاوتی در سراسر دنیا تولید می شود، اگرچه سهم شرکت باریسول همچنان به عنوان پیشتاز بازار سقف های کشسان محفوظ است.

باریسول انواع مختلف دارد و در فضاهای مختلف از مسکونی گرفته تا تجاری و صنعتی با ابعاد مختلف قابل اجرا و پیاده سازی است. باریسول دارای مزیت های منحصر بفردی نسبت به سایر سقف های کاذب است. این فناوری جدید به آسانی و سریع نصب می شود، قابل بازیافت است و با محیط زیست به خوبی سازگاری دارد، ایمن و ضد حریق است. ضد آب می باشد و کمترین میزان جذب گرد و غبار را دارد، قابلیت عبور نور را داشته و به روش های متعدد قابل نورپردازی است.

ایده­ های سقف کشسان باریسول برای معماری ایرانی

ایده­ هایی خارق العاده سقف کشسان باریسول با معماری ایرانی

نیاز مهمی که زیاد در اجر سقف کشسان احساس می­شود تطابق سقف های کشسان باریسول با چیدمان و معماری ایرانی است. ایده های زیر می توند مسیر همسانی و هماهنگی یک سقف زیبا را با معماری ایرانی هماهنگ کند. در مورد سقف کشسان باریسول زیاد نوشته و عکس و طرح به اشتراک گذشته­ شده است که اکثر آنها مدرن و تقریبا بدون هر گونه ردپایی از هنر ایرانی است.

چاپ، طرح و کاشیکاری بی نظیر ایرانی برای سقف هاش کشسان

سقف نگاری یا نقاشی های سقفی – برای عموم مردم – با هنرمندان بزرگ کلاسیک مثل میکل آنژ شناخته می شود. امکان چاپ طرح با رنگ های طبیعی و باکیفیت در سقف های کشسان این قابلیت را به عموم مردم می دهد که هر نقاشی کلاسیک و زیبایی را از سقف بنای مورد نظر خود در هر کجای دنیا در فضای خودشان مجدد اجرا کنند. نقاشی های بناهای ایرانی مثل کاخهای دوران صفویه و قاجار در شهرهای اصفهان، شیراز و تهران می تواند جایگزینی بسیار عالی برای نقاشی های کلاسیک اروپایی باشد. نقوش  اسلیمی و ختایی کاشی کاری های ایرانی را فراموش نکنید. هر یک از این نقوش با نورپردازی و طراحی فضای فوق العاده مدرن با هویت ایرانی برای شما خواهد ساخت.

 هندسی ایرانی را برای سقف کشسان فراموش نکنید

سقف های کشسان باریسول انعطاف پذیری و قابلیت زیادی در طراحی دارد. نقوش هندسی معماری ایرانی مثل گره­ چینی، مشبک، تکه چینی  و معرق کاشی می توند ایده های خوبی در طراحی سقف های کشسان پیش روی شما بگذارد. کافیست در اینترنت و در میان شاهکارهای معماری ایران در دوره های مختلف مثل سلجوقیان، صفویه و قاجار جستجو کنید، طرح های سقفی بسیار زیبایی خواهید یافت تا ایده بخش طراحی سقف کشسان شما باشد.

میراث طبیعی ایران برای سقف های کشسان

تصاویر طبیعی بخش قابل توجهی از  فضاسازی با سقف باریسول کشسان را تشکیل می دهد. باریسول یا همان سقف های کششی می توند برای دیوار و فضاهای تفکیک شده هم استفاده شود تصاویر  بکر و دیدنی طبیعیت ایران مثل کویر مرنجاب، دریاچه مریوان و.. به مراتب از بامبوهای تایلندی و چینی زیباتر است. اگر به دنبال یک تصویر زیبا و منحصر به فرد برای جان دادن به سقف کشسان خودتان هستنید طبیعت و بوم گردی ایرانی را فراموش نکن

مزایای استفاه از باریسول :

  1. نصب سریع و تمیز و آسان
  2. سبک و بهداشتی و قابل شستشو
  3. غیر سمس
  4. مقاوم در مقابل اشتعال
  5. صددرصد قابل بازیافت
  6. مقاوم در برابر اثرات ناشی از آب و رطوبت
  7. مناسب براب محیط های نمناک
  8. ضد آب و مقاوم در مواقع نشت آب
  9. عدم پوسته پوسته شدن
  10. قابل بازشدن و نصب و انتقال به مکان های دیگر به دفعات
  11. پوشاندن معایب سقف زیرین مانند ترکها/کانال ها/کابل ها
  12. دوام/کارآرایی/طول عمر بالا
  13. قابل تلفیق با اتصال نورپردازی و لوازم جانبی دیگر
  14. مقاوم در برابر تغییرات دمایی
  15. قابل نصب در هر مکان
  16. قابلیت بازتاب و انعکاس نور
  17. ایجاد سطح و محیطی زیبا
  18. آکوستیک و صداگیر
  19. قابلیت تاثیر بر تصور و تجسم فضایی

با ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *