هر کس در محیط زندگی برای ایجاد فضای منحصر به فرد خود کوشش می‌کند، فضایی که شخصیت خود و خانواده‌اش را در آن منعکس خواهد کرد.

دکور منزل راهی است برای بیان این شخصیت، زیرا شما دکور منزلتان را بر اساس سلایق خود و خانواده تان می چینید. امروزه دکوراسیون خلاق و منحصر به فرد گرایش جدیدی به دکوراسیون سه بعدی و انتزاعی دارد. بهترین راه برای ثبت این گرایش های طراحی، کاغذ دیواری سه بعدی است.

در عصر جدید ارتباطات، به ویژه در شهرهای پرجمعیت، به علت کمبود فضا، آپارتمان ها کوچکتر می شوند. در چنین محیطی ایجاد یک فضایی که به نظر بزرگ برسد، سخت می شود.
در عین حال با کاغذ دیواری سه بعدی هیجانی، شما می توانید توهمی در عمق و فضا ایجاد کنید. کاغذ دیواری سه بعدی هیجانی برای آپارتمان های کوچک امروزی گزینه مناسبی است و به شما کمک می کند از شر احساس فشار در محیط بسته آپارتمان، رها شوید.

کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی از جمله ایده های جدید در دکوراسیون محسوب می شود که می تواند فضاهای خاص و جذابی را خلق کند. این نوع کاغذدیواری همان طور که از اسمش پیداست تصویری پیش رویمان می گذارد که تا حد زیادی آن را واقعی احساس می کنیم.

تصویر سه بعدی این احساس را به شما می دهد که با لمس این کاغذ چیزی فرای یک‌ تصویر و کاغذ معمولی را احساس خواهید کرد.

این کاغذ دیواری ها برای آپارتمان های کوچک امروزی گزینه مناسبی است و به شما کمک می کند از احساس فشار در محیط بسته آپارتمان رها شوید.

کاغذ دیواری سه بعدی از نظر جنس با انواع کاغذ دیواری های معمولی فرقی ندارد اما طراحی آن به گونه ای است که به دلیل سایه هایی که دارد، طرح آن در فاصله حدود سه متری برجسته یا فرو رفته به نظر می رسد هم چنین نمای شبیه به دیوارپوش ایجاد می کند ولی هزینه به مراتب کمتری به همراه خواهد داشت.

کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی

معرفی انواع کاغذ دیواری سه بعدی

تنوع در مدل کاغذ دیواری سه بعدی بسیار زیاد است طوری که می‌توان گفت به اندازه تمام آدم‌ها، طرح کاغذ دیواری سه بعدی وجود دارد… در نتیجه ما نمی‌توانیم انواع کاغذ دیواری سه بعدی را بر اساس نوع طرح آن‌ها تقسیم بندی کنیم اما یک راه خوب برای نشان دادن انواع کاغذ دیواری سه بعدی تقسیم بندی آن‌ها از طریق جنس آن‌ها است.

به طور کلی کاغذ دیواری‌های سه بعدی را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد:

  • دسته اول نوع کاغذ دیواری پوستری سه بعدی است که به صورت آماده و چاپ شده در بازار طبق اندازه‌های مشخصی وجود دارد.
  • دسته دوم مدلی از کاغذ دیواری‌های سه بعدی است که می‌توانید طرح و اندازه آن را خودتان سفارش دهید.
پوستر دیواری سه بعدی

پوستر دیواری سه بعدی

پوستر دیواری سه بعدی

این دسته از کاغذ دیواری ها را می توان به دو دسته پوستر دیواری آماده و پوستر دیواری سفارشی تقسیم کرد. در هر دو دسته واحد اندازه گیری بر حسب مترمربع می باشد و در واقع از تکه های عمودی تشکیل شده اند که در کنار هم قرار گرفته و تشکیل یک شکل واحد را ایجاد می کنند.

  • پوستر دیواری آماده : این نوع پوستر دارای اندازه های استانداردی است که به صورت یک تکه، دو تکه، چهار تکه و هشت تکه عرضه می شوند که بر اساس ابعاد دیوار یکی از این محصولات را که اندازه یا بزرگ تر از دیوارتان است را خریده و در هنگام نصب مقدار اضافه آن بریده می شود.
  • پوستر دیواری سفارشی : در این نوع پوستر دیواری بر اساس اندازه دیوار شما چاپ و تولید می شود که اصولا بر روی کاغذ دیواری قابل شستشو با عرض یک متر توسط دستگاه تخصصی چاپ شده و طول و عرض آن دقیقا به اندازه دیوار شما خواهد بود.هم چنین هیچ قسمتی از طرح بریده و ناقص نمی شود. نکته قابل توجه در مورد پوستر دیواری سه بعدی این است که هر دو گروه قابل شستشو و بوده و بر روی دیوار چسبیده می شوند.

تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری چیست

پوستر دیواری با انواع کاغذ دیواری رولی از نظر جنس و ابعاد و قیمت متنوع است، در پوستر دیواری معمولا یک طرح خاص به صورت سفارشی بر روی کاغذ چاپ می شود که این طرح می تواند سه بعدی هم باشد بدین معنا که طرحی که روی کاغذ چاپ می شود سایه هایی دارد که یک بعد جدید به دیوار اضافه می کند.

این طرح می تواند انتخابی باشد و از کاغذ دیواری رولی که انتخاب شما تنها از روی آلبوم است متنوع تر است. ویژگی خاص پوستر دیواری همین سفارشی بودن آن است که حتی می تواند تصویری از کودک شما یا عکس هایی از مراسم عروسی و یا گل، منظره، نمای پانوراما از یک شهر در شب، دنیای زیر آب و یا حتی تصاویر هیجانی از فضا و لحظه پرواز هواپیما یا اتومبیل در حال دور زدن و تصاویری از این دست باشد.

بهترین انتخاب برای تغییر دکوراسیون منزل یا محیط کار استفاده از پوستر دیواری است زیرا هم نصب آسان تری نسبت به کاغذدیواری رولی دارد و هم به دلیل تنوع در طرح و رنگ راحت تر با دکور محیط هماهنگ می شود و کم هزینه تر است.

البته قیمت پوستر دیواری از کاغذ دیواری رولی بیشتر است و برحسب متر مربع می باشد و از آنجایی که طرح آن انتخابی است و تولید عمده ندارد گران تر است و همچنین با توجه به جنس پوستر دیواری که کیفیت بالاتری دارد، قیمت آن نیز بالاتر است، اما چون این طرح یکتا است و جنس کاغذ بسیار باکیفیت و ماندگار است و هر چند سال یکبار نیازی به تعویض ندارد پس ارزش سرمایه گذاری را دارد.

مهمترین عامل در زیبایی و منحصر به فرد بودن یک پوستر دیواری چاپ و رنگ بندی آن است.

تفاوت ابعاد کاغذ دیواری سه بعدی و پوستر دیواری سه بعدی

ابعاد کاغذ دیواری رولی همانند ابعاد دیگر کاغذ دیواری ها است اما ابعاد پوستر دیواری که شامل پوستر سه بعدی نیز می شود به شرح زیر است:

  • ۸ تکه با ابعاد ۳۶۸ در ۲۵۴ سانتی متر
  •  ۴ تکه با ابعاد ۲۵۴ در ۱۸۶ سانتی متر
  • ۲ پانل با ابعاد ۲۲۰ در ۹۰ سانتی متر
  • تک پانل با ابعاد ۱۸۴ در ۱۲۷ سانتی متر

تفاوت جنس کاغذ دیواری سه بعدی و پوستر دیواری سه بعدی

برای پوستر دیواری از دو نوع جنس با کیفیت PVC و چرمی استفاده می شود.

  • پوستر دیواری PVC : با روکش وینیل و قابل شستشو است.
  • پوستر دیواری چرمی: نوعی چرم مصنوعی است که مختص پوستر دیواری و بسیار با کیفیت است و این نوع کاغذ قابل شستشو، ضد خش، ضد حریق، ضد حساسیت و با دوام است، دوده و گرد و غبار نمی گیرد و براحتی با دستمال مرطوب پاک می شود. در کاغذ دیواری های رولی جنس چرمی وجود ندارد.
  • اما از جمله کاغذهایی که در چاپ کاغذ دیواری پوستری استفاده می شود می توان کاغذهای پاستل، فیبرو، چرم و کتان را نام برد.
    البته تنوع کاغذ ها بیش تر از این ها می باشد.
  • وقتی که طرحی روی کاغذ پاستل یا سندی چاپ می شود قیمت ارزان تری دارد تا کاغذی که روی چرم و یا کتان و فوم چاپ می شود.
جهت اطلاع از قیمت کاغذ دیواری در اصفهان و دیگر خدمات طراحی دکوراسیون داخلی در اصفهان تنها کافیست با شماره های ما در تماس باشید تا اطلاعات کافی در اخیتار شما قرار بگیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *