ویژگی های منحصر بفردی دارد که آن را از نمونه های موجود در جهان متمایز می کند. دکوراسیون داخلی منزل ایرانی بیشتر به سبک کلاسیک و سنتی گرایش داشته و در عین زیبایی، جلوه ای فاخر و باشکوه از خود بنمایش می گذارند.

تقریبا جزء جدایی ناپذیر دکوراسیون هر منزلی در ایران، فرش ها و قالی های ماشینی یا دست باف گران بها هستند. فرش یکی از اصلی ترین مشخصه های شناخت هنر و فرهنگ ایرانی در میان مردم کشورهای دیگر نیز بوده است.

از دیرباز فرش یکی از نشانه های قدرتمند فرهنگی مردمان ایران زمین بوده و هست و اگر قرار بر فخرفروشی! بر مردم سایر کشورها باشد معمولا یکی از مهمترین گزینه ها، فرش است.

حتی این نفوذ فرهنگی ایرانیان تا جایی پیش رفت که هم اکنون در دورترین کشورهای جهان، چنانچه افرادی قصد معرفی خود به عنوان شخصی فرهنگ دوست و البته متمول را داشته باشند از نمونه های زیبا و با ارزش همین فرش ها در منزل و حتی محل کار خود استفاده خواهند کرد. این موضوع، نتیجۀ استفاده مداوم و صحیح از فرشها در دکوراسیون خانه ایرانی توسط ما ایرانی ها می باشد.

همانطور که در مطالب پیشین گفتیم اضافه کردن یک فرش یا قالیچه ایرانی مخصوصا از نوع دستباف چه برای راحتی و آسایش خودتان باشد چه برای جلب توجه دیگران، سریعا دکوراسیون محیط منزل شما را متحول می کند و ارزش و سطح زیبایی آنرا چندین درجه افزایش می دهد.

فرش ها و قالیچه های پر رنگ خیلی سریع به چشم می آیند و رنگ و هویتی تازه به اتاق شما می بخشند. اگر قالیچه ای که انتخاب کرده اید رنگی تندتر از رنگهای معمول فرش ها و قالی های دیگر دارد می توانید آن را به راحتی به نقطه کانونی دکوراسیون منزل خود تبدیل کنید.

در ایران بیشتر افراد به فکر افزایش زیبایی خانه ی خود هستند یا بیشتر علاقه دارند تا دکوراسیون داخل خانه ی خود را طوری درست کنند تا توجه همه را به خود جلب کند.

زیبایی دکوراسیون داخلی خانه در ایران اهمیت بالایی دارد یکی از بخش های مهم دکوراسیون داخلی خانه ایرانی فرش هااست. فرش ها در زیبایی دکوراسیون داخل خانه تاثیر زیادی دارد پس در انتخاب فرش ها در دکوراسیون داخل خانه ی ایرانی باید بیشتر توجه کنید.

بیشتر کسانی که به فکر زیبایی دکوراسیون داخل خانه ی خود در ایران هستند از سبک های سنتی و کلاسیک استفاده می کنند این سبک ها نیز زیبایی خاص خود را دارد.

البته در منازل ایرانی که از سبک های مدرن برای طراحی و دکوراسیون داخلی منزل استفاده می کنند هم می توان نمونه های فراوان استفاده از فرش را در نقاط مختلف خانه مشاهده کرد که البته ممکن است طرح و رنگ این فرش و موکت ها با فرش های اصیل با طرح های سنتی فرق داشته و از فرش هایی مدرن در آن استفاده شود.

در هر دو صورت یعنی داخل منازل سنتی و کلاسیک و همچنین منازل مدرن ایرانی می توان برای بهتر شدن دکوراسیون خانه ایرانی از انواع فرش ها استفاده نمود، فقط دقت در انتخاب طرح و رنگ نیاز است که آن نیز با کمی توجه، حل خواهد شد.

بعداز فرش ها، مبلمان سبک سنتی و کلاسیک نیز از جمله وسایلی است که اکثر خانه های ایرانی در قسمت پذیرایی از آن استفاده می کنند.
دکوراسیون اتاق پذیرایی نزد ایرانیان اهمیت بسیار زیادی دارد و شاید دلیل اصلی انتخاب مبلمانی لوکس و باشکوه به سبک سنتی در این مکان هم همین باشد.

مبل های استیل در ایران سابقه بسیار طولانی و قدیمی دارند و به همین دلیل حساسیت بروی زیبایی و اصالت در مدل های جدید مبل استیل نیز کاملا دیده میشود.

هم اکنون تولید مبل های استیل جدید در ایران به روش های نوینی صورت می گیرد به طوری که ابتدا کلاف مبل استیل به روش صنعتی تولید می شود تا از مشکلات مربوط به روش تولید کارگاهی و سنتی خبری نباشد.
در حال حاضر مدل های بسیار زیبایی از مبل های سلطنتی و کلاسیک در داخل کشور تولید می شوند که قابل رقابت با نمونه های ترکی و خارجی هستند.

ترکیب وسایلی مانند مبلمان سلطنتی و کلاسیک در کنار انواع فرش زیبا می تواند همان دکوراسیون خانه ایرانی ناب و بی نظیری باشد که هر طراح خلاق و ایده پردازی در ذهن خود دارد.

در کنار این دکوراسیون زیبا «نورپردازی مناسب» و به دور از زیاده روی را هم باید مد نظر قرار داد. این موضوع آنچنان با اهمیت است که اگر به درستی و دقت انجام نشود می تواند تمام زحمات شما در طراحی و معماری داخلی، چیدمان و دکوراسیون داخلی منزل را تا حد زیادی نابود کند؛ دقت در نورپردازی صحیح و مناسب، می تواند تکمیل کننده زیبایی و دکوراسیون منزل ایرانی باشد.

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

طراحی های جدید و زیبای دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

امروزه دکوراسیون داخلی منزل ایرانی در عین زیبایی و جذابیت با طرح های مدرنی ترکیب شده است. استفاده از وسایل مدرن و لوکس زیبایی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی را دو چندان نموده است.
همچنین نورپردازی از گذشته تا به امروز از اهمیت بسیاری در دکوراسیون داخلی خانه های ایرانی برخوردار بوده است. تصاویر زیر نمونه هایی از جدیدترین و شیک ترین طراحی های صورت گرفته برای منازل ایرانی است.

دکوراسیون داخلی اتاق خواب به سبک ایرانی

– برای انتخاب رنگ اتاق خواب بهتر است رنگ های تیره و تند را فراموش کنید در عوض رنگ های شاد و ملایم را وارد اتاق خواب تان کنید، برای خوشرنگ تر شدن اتاق تان میتوانید از کوسن های رنگی برای روی تخت بهره مند شوید.

– اگر میخواهید فقط یک فرش کوچک قسمتی از اتاق خواب پهن کنید باید آن را طوری قرار دهید که هنگام پایین آمدن از تخت پاهایتان روی آن قرار بگیرد.

– عکس دوست داشتنی تان را قاب کنید و در معرض دیدتان قرار دهید تا وقت خوابیدن و لحظه بیدار شدن سرشار از انرژی مثبت و حال خوب شوید مثلا عکس عروسی تان را روبری تخت خواب نصب کنید و از دیدن آن لذت ببرید.

– برای اتاق خواب از پرده های بسیار ضخیم که رنگ های تیره دارند انتخاب نکنید پرده هایی که نازک و سبک هستند برای اتاق خواب مناسب تر اند و همراه با خود آرامش را به اتاق خواب می آورند.

– برای تزیین اتاق خواب های ایرانی سراغ ایده های مدرن بروید مثلا دیوار پشت تخت خواب را کاغذ دیواری کنید، نورپردازی های مخفی نیز معجزه میکنند.

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

دکوراسیون داخلی پذیرایی به سبک ایرانی

– مهمترین و کانونی ترین نقطه اتاق نشیمن باید مخصوص تلویزیون باشد این یکی از اصول مهم دکوراسیونی است که هرکسی باید بداند، دیوار پشت تلویزیون هم باید تزییناتی همچون کاغذ دیواری، سنگ آنتیک و نورپردازی داشته باشد.

نکات طراحی دکوراسیون نشیمن

– مبل ها را به دیوار نچسبانید بهتر کمی فاصله بدهید، مبل ها را کاملا روی فرش نچینید برای خاص تر شدن دکوراسیون بهتر است دو پایه از مبل روی فرش و دو پایه دیگر خارج از فرش باشد.

– پرده اتاق پذیرایی و نشیمن باید بلند باشد حتی اگر پنجره های منزل تان پرده های کوتاه لازم داشته باشند شما باید برای زیباتر شدن منزل تان از پرده هایی که تا روی زمین می آیند استفاده کنید.

– اگر منزل کوچکی دارید برای رنگ دیوار و رنگ کاغذ دیواری باید سراغ رنگ های روشن بروید و اهمیت نورپردازی را جدی بگیرید زیرا تاثیر بسزایی در بزرگنمایی منزل دارد.

طراحی دکوراسیون اتاق غذاخوری

– رنگ اتاق غذاخوری باید طوری انتخاب شود که باعث تحریک اشتها شود مثلا رنگ هایی که دکوراتورها پیشنهاد میکنند قرمز و نارنجی و خردلی است که جزو رنگ های گرم هستند.

– اگر میز غذاخوری تان مستطیل شکل است باید فرش مستطیلی انتخاب کنید و اگر میزتان گرد است زیباتر است که فرش گرد انتخاب کنید یعنی بین فرش و میز باید هماهنگی وجود داشته باشد.

– بهترین ایده برای نورپردازی اتاق غذاخوری استفاده از چراغ های آویزی است که تا نزدیک بالای میز میرسند، اینگونه چراغ ها نمای فوق العاده ای به اتاق غذاخوری میدهند.

– برای تزیین این فضا میتوانید از ظروف قدیمی و بشقاب های نوستالژیک استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی آشپزخانه ایرانی

– در دکوراسیون آشپزخانه کابینت ها حرف اول را میزنند پس باید در انتخاب رنگ و مدل آن ها هوشیار باشد کابینت ها در انواع ام دی اف، هایگلاس و ممبران وجود دارند که انتخاب آن ها سلیقه ای است.

– نورپردازی مخفی زیر کابینت ها معجزه میکند پس تحت هیچ شرایطی از آن غافل نشوید.

– برای تزیین آشپزخانه از گلدان های گل که رنگ های زیبا دارند استفاده کنید .

– پرده آشپزخانه نیز لازم نیست ضخیم باشد بلکه پرده های توری و نازک مناسب اند.

شما هم گر در طراحی دکوراسیون داخلی در اصفهان و خرید کاغذ دیواری در اصفهان ، قیمت پارکت لمینت، بازسازی ساختمان و یا طراحی نمای ساختمان نیاز به مشاوره و کمک دارید تنها کافیست با مشاوران کیادکور در تماس باشید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *